Wednesday, March 23, 2011

جهان سوم جایی است که هنوز فرق بین پادشاهی پارلمانی رو با سلطنت طلبی تشخیص نمیدن.

البته من طرفدار یا هوادار یا عضو...هیچ دسته یا گروهی یا حزب یا... نیستم و در آینده ی رفراندم تعیین نوع حکومت هم رای سفید میدهم 
اما برای رسیدن به دمکراسی و خرد جمعی بسیار لازم است فرق این دو باهم گفته شود.

6 comments:

  1. من با فرقش کاری ندارم اما شباهتش رو میدونم. اونم اینه که یک نفر بدون اینکه کاری بکنه مفت میخوره و میخوابه و یک عده هم بادمجون دور قاب چین دورش را احاطه میکنند تا از این راه به نان و نوایی برسند و تا از طرف بت نسازند آروم نمیشوند هر چند طرف خودش خوب باشه. اصلا من نمیدونم چرا ما ایرانی ها اگه سرمون درد نمیکنه چرا هی دستمال میبندیم ؟ آفا اگه شما میگید که طرف اختیاری نخواهد داشت پس اصلا چرا میخواهی بیاریش؟ حالا چه پارلمانیش چه سلطنتیش ؟ بابا ما کی میخواهیم از تاریخ عبرت بگیریم ؟ هی چند سال ظلم بکیشیم و با بدبختی وهزاران کشته انقلاب بکنیم بعد یه عده بیان دوباره همون گگنجشک کهنه را رنگ کنند و به یک رنگ و اسم دیگه به جای بلبل قالبمون بکنند و باز دوباره روز از نو روزی از نو . به خدا هر چی سرمون میاد حقمونه چون مغز تو کلمون نیست و حافظه تاریخی نداریم

    ReplyDelete
  2. با تمام احترامی که برای رضا پهلوی و پدر و پدر بزرگ ایشان قائلم.این پرسش را مطرح میکنم چرا باید ایشان شاه شود. در این زمان این حرف مسخرست. در همین کشور ایالات متحده که رضا پهلوی هم در ان زندگی می کند و دارای بهترین دمکراسی هست مگر تا بحال سراغ دارید که سلطنتی شده باشد؟ جهان سوم هم نیست. مردم چه نیازی به شاه دارند؟ مگر یک عده ای مزدور بادمجون دور قاب چین.فرض کن از دست خ.ر. خلاص شویم دوباره یک مقام دارای قدرت مشروط تاج گذاری کند. اگر کاملا تشریفاتی باشد خوب چه نیازی به او هست. و اگر قدرت داشته باشد. دیگر آنوقت دمکراسی نیست.
    زنده باد دمکراسی

    ReplyDelete
  3. متاسفانه شما فکر میکنید جهان سوم همچین جاییه
    دوست عزیز تاریخ به عقب برنمیگرده
    صد سال قبل پدران ما جنبش مشرطه را تشکیل دادند

    ReplyDelete
  4. نه عزیز من. جهان سوم جایی است که چه پادشاه و چه رهبر و چه رییس جمهور ، در آن تبدیل به دیکتاتور می شود. زیرا مردم به اندازه کافی حقوق خود را نمی شناسند و برای بدست آوردن آن تلاش نمی کنند و آموزش کافی در رعایت حقوق دیگران را هم ندیده اند. از همه بدتر دانسته یا نادانسته مدافع حق برای خود دیکتاتور می شوند.
    داستان پادشاهی پارلمانی هم مکرر گفته شده و این تنها یک نام جدید برای آنست که بگویید با آنچه بوده فرق دارد. نه ایران انگلستان است و نه مردم آن ، چطور شما تصور می کنید میتوان سیستم حکومت را از آنجا کپی کرد؟ درست مانند آن است که ما آثار باستانی به تقلید از دیگران بسازیم! ضمنا دادن رای سفید به معنی بی نظر بودن شما، مثبت نیست. شما خودتان حق و نظر برای خود قایل نیستید چطور برای دیگران خواهید بود؟

    ReplyDelete
  5. من در کشور سوئد زندگی میکنم، جاییکه یکی از بهترین نمونه های پادشاهی پارلمانی در جهان وجود دارد. اما جالبه بدونید که بسیاری از جوانان سوئدی خواستار پایان دادن به سلطنت در سوئد هستند و عقیده دارند که نیازی به وجود پادشاه نیست و چرا باید پول مالیات مردم صرف هزینه های خانواده سلطنتی بشه؟؟؟

    ReplyDelete
  6. شما که میدونید چرا توضیح نداید. برای اینکه جنابعالی هیچ سواد نداری. فقط یه سطنت طلب هستی که به دروغ اسم خودت را سبز گذشتی. حداقل صادق باش و عقیده واقیعت را بگو. در ضمن محض اطلاع شما در کشورهای که پادشاهی پارلمانی دارند، به این خاطر هست که وقتی جنبشهای آزادیخواهی در این کشورها انجام شد مردم نتونستند پادشاه را کنار بگذارند، نه اینکه بگن پادشاه خوبه حالا نیگرش داریم. در ضمن یک جهان سومی ( مثله تو) کسی هست که راجع به دو سیستم حکومتی هیچ سواد ندارد فقط اسمشون رو شنیده و دو خط راجع به اونا مینویسه و احساس میکنه چقدر باسواده.

    ReplyDelete